måndag 24 november 2014

027. Den vilade sig bara på vägen


Den är här!
Det som jag tänkte vänta ihjäl mig på här har äntligen dykt upp! Vilken lycka när telefonsamtalet kom, jag äkte iväg för en fredagskväll på jobb och Svetsaren fick skippa sina eventuella planer på fredagsmys och köra iväg till Coccola för att hämta ut min dyrgrip. Sen när jag kom hem efter åtta timmar på jobbet var allt klart; den gamla nedmonterad och  bortförd, den nya inburen, uppackad, monterad, möblerad och bäddad. Fyra timmar hade bara själva monteringsbiten tagit, Svetsaren bannade ritningarna som kommit från Estland men som bara varit skrivna på tyska, dessutom saknade han gubben från IKEA-ritningarna som hjälpsamt brukar peka på det du ska göra. (Gubben som han hade hatat när vi (han) monterat hemmets övriga möblemang; "ingen kan ha så stint att fatta vad det är frågan om!")

IKEA-gubben!
 Nå, hur som fick han ihop sängen så numera sover vi som små kattungar; Svetsaren, jag och kattungarna.
Den är mycket hårdare än vår gamla, vilket gör att Svetsaren inte längre vaknar med sjuk rygg varje morgon, medan motorfunktionerna för huvud- samt fot/knä-ända gör det bekvämt att läsa böcker, Svetsaren slipper mina snarkningar och jag slipper kalla fötter; helt klart en bra investering. :)
Självklart lite bilder på det! (Vem säger nu nej till sängkammarbilder?) ;)

Ingen drastisk förändring rent inredningsmässigt, trots att det påverkat vår sömnkvalité enormt.
En gavel letade vi länge redan till den förra sängen, jag skulle inte vilja påstå att detta heller är den "rätta", men eftersom jag fick gnällt med den i priset så får den vara, bättre än att vara utan, det är ju trots allt såhär slät, trist och intetsägande sänggavlar ska se ut just nu...
Självklart måste sängen även godkännas av den som sover absolut mest i familjen.
När hon vaknar ska jag fråga vad proffset tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar