tisdag 18 november 2014

024. En katt med en blogg


Eftersom matte tycks vara fullt upptagen med annat 
så tänker jag vara en duktig katt och hålla bloggen vid liv så länge.

Alla vet ju att jag är en fantastisk trendsetter, någon man gärna låter sig inspireras av, purr-purr,
därför tänker jag bjuda på det jag är allra bäst på purr-purr
(tveksamt dock om det finns något jag INTE skulle vara bäst på pur-purr-purr...)
nämligen skönhetstips med fokus på vinterns fester!

Först, min header (vad trist den nuvarande är, så utan klös!)
Sådär ja, då var min blogg officiellt igång!
Måste säga att jag är verkligt nöjd med hur min selfie till headern blev,
den framhäver verkligen hur perfekt jag är och känner mig
- se bara vilken pondus min rejäla vinterkrage speglar!
Och min nos, lagom rosa, inte för flickig, det understår inte en ung dam som mig!
Ögonen sen; stora mörka pupiller och runt omkring skönjer man det gnistrande gula,
en accentfärg som piggar upp och överraskar i vintermörkret.
Mjau, vilka många bra skönhetstips jag redan delat med mig! Purr-purr.Iaktta också öronen, vaket toppiga, men med en fenomenal filtreringsfunktion;
helt automatiskt silar de bort allt som har med vistelse utomhus att göra
 och lystrar extra mycket om det är bitar i sås eller grädde på gång.
Detta gör att man inte behöver vakna i onödan och missa viktiga minuter av sin skönhetssömn.

 På tal om skönhetssömn, detta med bloggande tar mer tid än beräknat, så om jag skall få mina viktiga 23 timmar sömn per dygn bör jag nog ta en lite lur nån timme innan jag fortsätter, purr-purr... 

 Åååh, MJAU! Garrett, min bror, jäkla frass, låter mig inte sova ifred innan jag bloggar klart! Fräs-fnys!
Lika bra att dra ihop en snabb avslutning, så får ni testa mina fantastiska tips i lugn och ro!

 Ett sista snabbtips innan jag skall tvätta mig bakom öronen och sova nån timma,
om du måste släpa med dig en avce till någon av alla dessa viktiga tillställningar i vinter,
se då till att välja en kavaljer som framhäver allt som är bra med dig (i mitt fall allt).
Här är min bror en bra kontrast/kavaljer till mig; svart framhäver vitt, hans grova långa päls framhäver min mjuka och fluffiga, samt att han på bild oftast flyter in i den mörka bakgrunden vilket ger mig allt rampljus.
Perfekt som avec! Purr-purr.  
Det var allt från mig denna gång,
se nu till att forsätta att följa med denna blogg, annars KLÖSER JAG DIG!
Purr-purr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar