måndag 17 augusti 2015

074. Blanda häften bark i brödet

Det var ju de utlovade bilderna av vår gårdsplan!
Jag inleder först med lite skisser, något som numera tycka ha blivit en vana här på bloggen,
vackert så, jag får ju rita av mig och ni får en bättre helhetsbild av vad vi egentligen sysslar med och var.

(Missade ni de förra skisserna? Här hittar ni hur allt såg ut (eller inte såg ut) före 
och Här finns skisser på hur jag funderade kring hur slutresultatet skulle bli (om 20+ år...))
Sååå, hur blev det nu då, var är vi idag?



Taa-daa! Detta är läget just nu! Och med en förklarande text:


...Och med en uppförstoring av det intressanta:


Hiss eller diss? Åsikter, frågor, förslag? :)

Javisst skall ni även få riktiga före-, under- och just nu bildbevis!
Låt kameran take you away! 

Först gräsmattan som finns till vänster om huset i skissen:



Vi fortsätter med infarten sett från huset:



Och sist huset, sett från infarten:



Bilder från när vi sådde in gräsmattan (och Quattro hjälpte till):




Samt bilder på vad man kan göra med 34 kubik bark om man inte vill blanda hälften i brödet:





Det lilla vi har, växer och mår:


Ni undrar kanske vart de storslagna planerna på trädgårdsland och jordgubbsland har lämnat?
Varför har vi inte gjort mer? Var dethär allt?
Att sätta potatis i augusti är ingen höjdaridé, samma sak med morot, rödbetan och alla dess vänner.
De vill som inte riktigt ta sig, när frostnätterna börjar komma och drivor av snö sakta blåser in.
Så den spännande fortsättning på vårt garden-äventyr får ni följa igen till våren, it's a never ending stoory!

Fast vet ni vad som är extra häftigt?
Imorgon är jag bjuden på VIP-kväll till Sunds Trädgråd i Jakobstad!
Jag och bästa Mimmi skall får se på allt vackert och mingla med likasinnade bloggkollegor!
För visst är det för sent för potatis, men lökar så som tulpaner, krokusar och liljor, det är det ju helt rätt tid för nu, de skall jag hålla extra utkik efter! Så kanske är årets trädgårdssaga ännu inte över...

// LillHill - smakar bark som råg? 

6 kommentarer:

  1. Va snyggt!! Tach för att du visade före-under-efter bilder. alltid roligt att se hur det ändrar!
    Roligt att du kommer på VIP kvällen, syns där! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kitty! Detta med trädgård är verkligen ett evighetsprojekt - dock ett roligt sådant! Därför ids vi heller inte stressa med att få allt "färdigt" i sommar, för garanterat har jag ändrat mig igen till våren och vill ha resten på ett annat sätt än hur jag tänker mig det nu. Vissa saker ska få mogna, ta sin tid. Dock ser jag jättemycket fram emot ikväll, superduper-tack för initiativet! Kul! Jag ska ju inte ha något, men jag tar Transportern istället för min lilla Polo, just in case you know... ;)

      Radera
  2. Va fint ni har (får) de :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, allt är ju bättre än innan, men jag måste säga att jag nog är verkligt nöjd med vad vi har åstadkommit såhär långt! :)

      Radera
  3. Snyggt! Speciellt sista bilden från infarten, det ser inbjudande ut. Och bättre blir det när träden växer! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! <3 Jo, det är ju det som är problemet med träd... Jag vill ju att det skall se snyggt och färdigt ut NU, inte om sisådär 30 år... Men, fast jag retar mig på dessa tandpetare som vi planterat, som knappast syns, så VET jag ju att det KOMMER att bli mäktigt med 11 fruktträd i rad som en allé sen. Jag måste bara bida min tid och stick to the plan... ;)
      Kram

      Radera