måndag 1 december 2014

031. Första december!

Äntligen är den här - decembermånaden! 
Det var lillajul redan i lördags och det firade vi hos goda vänner, tillsammans med goda vänner. Vi var ett litet gäng, tre par, som mös ihop oss krig glögg och tilltugg långt in på småtimmarna, skönt så. 
Söndagen var vi bjudna på mat hem till pappa Byggnadsingenjören, så där åt vi gott, Svetsaren pratade skoter med min lillebror, även han svetsare och skotertokig, och så lekte vi alla tre med pappas kattunge. Sen på kvällen åkte jag vidare till Epoque för firmajulfest, igen god mat och mysig stämning.
Japp, jag bara myser och äter numera, känner mig lite som Ernst... 

Mera julpynt har vi även fått upp här på Patriksbackan, här kommer bilder på det! 
Glasbollarna i körsbärsträdet.
Vitrinen vid köksön, översållad som vanligt med allt som jag tycker är fint.
Julbockarna Baltazar och Baltimus vaktar i stora hallen.
(Låter det som om jag drog dessa namn ur nattmössa just, så har ni helt rätt,
tänkte att det skulle låta häftigt om mina halmbockar kallades för mer än just bara halmbockar, men det gör det ju inte...)
1. Julgardinerna är äntligen uppe, och jag är så besviken.
Jag trodde de skulle se hemtrevliga ut, men jag tycker bara att de är fula.
Nåja, det är trots allt en bara en mycket kort och väldigt mörk säsong.
2. Quattro och tomten. Funderade på att göra julkort av henne och skicka till släkten, men Svetsaren sa att det är onödigt djurplågeri, så jag får ta ett foto då istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar