fredag 26 december 2014

039. En katt med en blogg: Matte har blivit galen!


Herregud, matte och husse har blivit ett skvatt galna!
Jag trodde det var en tillfällig förvirring, så jag har låtit det gå en tid,
men det har tvärt om bara blivit värre!
Ni måste hjälpa mig med mina människor, såhär kan vi ju inte ha det,
tänk om de mittiallt får för sig att sluta passa upp mig och Garrett också? 
Hemska tanke! :S


Det började ganska oskyldigt med lätt överdriven städning.
Och det skyllde de förstås mest på oss; att vi som angorakatter inte kan hålla vår päls i styr. Skrattretande!
Ni skulle se när matte skall klä på sig för att gå ut, det är inte bara ett eller två plagg som flyger och landar lite varstans! Några hårstrån jämfört med en hel garderob? Bitch, please!

Sedan skedde det märkliga, när allt var städat och tip-top så kommer husse inrusandes med...


...ett träd?!
Ett helt f*cking barrträd?!
Och det var vi som skräpade ner här hemma?
Matte blev förstås överförtjust och berätta för mig att detta är vår fösta julgran.
Holy cat, tänkte jag, kommer de att släpa in fler?! :S

Ni tror säkert att ni har hört det värsta nu, men tro mig, det spårar ur ännu mer!
Matte drog nämligen fram en stor låda med "bollar&glitter",
så medan husse fixade med elektriska stearinljus (!) så började hon hänga upp ("klä") glansiga, mycket lekvänliga saker och band i trädet!


Matte kallade dem för "bollar" trots att ingen av de glansiga, hängande sakerna var runda! Kuck-kuu! Sedan sa de båda med mycket allvarlig röst åt både Garrett och mig att man inte får leka med de dinglande blanka sakerna och de prassliga snörena! Saaay whaat?!



Här ovan ser ni en bild av det skämmiga trädet, själv blev jag så trött och förvirrad av hela tillställningen att jag blev tvungen att ta en paus och sova hela julveckan! Såhär behandlar man bara inte en diva!



But first, let me take a selfie!

2 kommentarer:

  1. Haha, klockrent! :D Min katt började också nysa av att sniffa på vår gran :3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jasså det är något som katter SKA göra kanske? *Fniss* Sniffa gran - bli allergisk - stjäla en julgransboll som hämnd - repeat. :D

      Radera