fredag 18 december 2015

090. Lucka 18: Olydnad


 "När katten är borta dansar råttorna på bordet."
Nu är ju inte katten borta, den går tvärt om knappt ut längre nu när snön äntligen kommit och vi har liite minusgrader. Det är förstås Svetsaren jag syftar på och hans utlandsresa som gjort mig gräsänka.
Och självklart uppför vi oss exemplariskt här hemma medan han är borta,
varför skulle det ändra, jag är ju trots allt en vuxen människa jag med... typ.

Så, hälsningar till Baltikum bara att vi inte "tänder onödigt mycket ljus så att huset brinner ner"...



Jag tror det facto inte att det finns en mängd av ljus som kan klassas som 'onödigt mycket'...

Och valpen (och katten) sover inte "på dina nybäddade lakan i din säng..."

 ...någonsin, och absolut inte tillsammans!


Så nu vet du att vi mår bra, och allt är PRECIS som du lämnade det,
nu skall jag mata katten som sitter på bordet bredvid min tekopp med ost från min smörgås.

//lillHill - tänk va ein dag bort kan göra skillnad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar