torsdag 3 december 2015

079. Lucka 03: Julkortsfotografering, försök 1


Oj, detta med julkort. Alla som har barn i en ännu någotsånär gullig ålder, sliter just nu som bäst med att få till dendär perfekt avvägda bilden som hela släktet och alla bekanta skall berikas med strax innan jul.
Ni vet, bilden där barnet/barnen glatt och tillsynes mycket villigt utklädda till pepparkaksgubbar/tomtar/renar/luciatåg/använd din fantasi njuter av att få hålla i julinspirerad rekvisita sittandes på en fårskinnsfäll endast upplyst av levande ljus i lyktor. Sådär lite halvspontant.
Kravlöst. Hemma hos oss en vanlig onsdag, typ.
God Jul från familjen Normal-Perfekt.

Hur som, så är det exakt detdär jag sysslar just nu med, här på Patriksbackan.
Fast utan barn med djuren istället. Vi gjorde det med Quattro redan i fjol och det blev jättebra, jag menar, det går inte att misslyckas när man har en katt som lever på sitt utseende, nästan heltid framför kameran.
I år var det lite annorlunda. Inte katten, hon är lika divig och utseendefixerad som någonsin.
Nej, vi pratar om den lilla bagatellen att det numera även bor en valp här på Patriksbackan.
Som jag ville att skulle vara med på samma bild.

Såhär fina är de när de får posera på varsitt håll, för varsin bild.
   


Exakt, hur bra skulle det inte bli med en gemensam bild? Tänk den söthetsöverdosen!
Jag säger bara en sak; tänk igen!Här följer första försöket, i sin helhet.


Jag är jätteivrig och dirigerar glatt,
Quattro är besviken som måste dela bild med en sån medelmåtta som vår valp Jimmix
och Jimmix vill vara alla till lags, hela tiden.


Jimmix koncenterar sig på att ta mitt kommando på allvar medan Quattroza gör allt för att inte göra det.


Inte ens om jag ber henne snällt.
Valpen rör dock inte en min, order är order!


Man vet att det är kört när katten ser rakt in i kameran, uppenbart uttråkad.
Men valpen var ju söt åtminstone.

//lillHill - he var ti ta på nyyt...

2 kommentarer:

  1. Hihi, klockrent :'D Min katt är oftast inte så förtjust i kameran, utan brukar ofta vända bort huvudet efter en stund och kollar åt alla möjliga håll men absolut INTE in i kameran :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Haha, tänk så olika de kan vara, men det är väl helt enkelt vad de blir vana med redan från små, som med allt annat. :)

      Radera