onsdag 24 juni 2015

072. DIY: Mönstrade tygskor

Det är sommar, och sommar betyder tygskor.
Skor som håller max två månader, som är känsliga mot smuts och vatten, skor som är totalt oergonomiska för dina fötter, tunga att stå länge i och obekväma att gå länge med. Men de är billiga, lätta att stiga i, kräver inte att man har strumpor (för de skaver ändå) och finns i en obegränsad mängd färger och modeller.
Och alla andra har minst två par så då måste jag också ha. Såheså.

Vill du dessutom vara den mest trendiga, den som har koll på vad kidsen har, då ska du införskaffa ett mönstrat par. Vilket mönster som helst duger; från leende ananaser och talande kaktusar till graffiti och skor med text. Rutiga, randiga, prickiga eller skor med bara nån helt random röra av färger. Vad som helst utom enfärgat duger. Men skit tänker du då, du som hade god framförhållning på slutrean ifjol och köpte ett billigt, enfärgat par att slita ut denna sommar, alla kommer ju att se att du är so last season. (Vilket du ju är.)

Lugn, jag skulle ju inte skriva detta inlägg utan att ha lösningen för just Dig!
Allt du behöver är dina tygskor, lite färg, massa fantasi eller mycket inspiration, samt en förmåga att kunna tolka information given i bildform med en bifogad, dock knapphändig, förklarande text.
Och en regnig dag (som idag, eller igår eller resten av sommaren...).

Vi byri åpå:











Trevliga pysselstunder mina vänner! :)
//lillHill

4 kommentarer:

  1. wow, vilka fantastiska och unika skor!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jodå, unik är jag väl ännu en stund, men vänta bara när alla mina fina läsare börja pyssla på själva där hemma, då lär jag snabbt ligga i lä, hihi ;)

      Radera