tisdag 9 oktober 2012

011. Den lilla Diabetigern

 Fick höra talas om en ljuvlig liten berättelse om den mycket modiga Diabetigern genom mina diabetikerkumpaner på Facebook. Läs om livet i djungeln du också genom att klicka Här.



https://www.accu-chek.se/documents/fakta/lilla_diabetigern_1.pdf
”Blod igen! Det här var en blodig historia!”, muttrade diabetigern.


Om du inte får länken att fungera är det bara att Googla "Den lilla Diabetigern" så kommer du rätt!

Imorgon skall jag till DiabetesPolykliniken, håll tummarna för att mitt långtidssockret har sjunkit, själv tvivlar jag hårt med tanke på hur länge jag gått med alltför höga värden...
Det är inte det att jag slarvar, inte mäter och inte bryr mig, tvärt om. Men det tycks inte fungera, hur mycket jag än mäter, korrigerar och framförallt VILL.
"Jag skall göra ett super basal-program åt dig i din pump", sa Fästmannen en kväll. Jag log, men det är ju faktiskt så att det har ju jag redan gjort, om och om igen sen jag fick min pump för mer än 2 år sedan, men ännu har jag inte lyckats. Visst, det fungerar kanske en tid, men sen ändrar jag; nånting händer i min kropp eller min omgivning som gör att behovet av insulin ändras, och så är man där igen, på noll. Det var det där med det regelbundna levernet och det jämna humöret...

Diabetesigelkotten
S.Hill

2 kommentarer: