fredag 8 januari 2016

092. Två sätt att överleva -30 grader!


Hrrrr... med -30,8 grader kallt på Patriksbackan går man inte ut.
Katten har krupit så långt in i min garderob, så djup under en hög med kläder,
så att ingen i misstag skall komma ihåg att hon existerar så länge detta väder håller i sig.

Jag, som tvivlar lite på att det är meningen att katter faktiskt skall gå i ide,
skyllde till en början det hela på diva-fasoner och var påväg att gräva fram henne, när Svetsaren, den godhjärtade och empatiska av oss, protesterade. Jag pekade vilt och sa att med det underhudsfettet och den enorma vinterangorapälsen måste man tåla gå ut i fem minuter och kissa!

Svetsaren tittade bestört på mig som om jag just var påväg
att skicka alla världens ulliga och gulliga kattungar mot en säker död. Typ.
"Hon är inte tjock, hon är FLUFFIG" replikerade han.
"Och dessutom är det inte vinterpäls, det är faktiskt utställnings-ludd,  för inomhusbruk!"

Katten är inne. Punkt.

Hunden Jimmix däremot har faktiskt lite kallt att vara ute,
men vill för den skull inte lägga sig ner och sova bara för att han måste vara inne,
nej, man måste ju bara anpassa sig så flyter ju leken bra ändå.
Eller ja, man måste ju anpassa ytorna så flyter den vilda uteleken ganska bra ändå...

Före och efter att Jimmix sprungit maraton i stora hallen en timme:



Vänta... vad? Vart tog mattorna i hallen vägen?
Jag är helt hundra på att vi hade mattor här för en stund sedan... Jim?

Den enda som tycks ha överlevt tornadon Jimmix är Grisen.
Det måste vara en mycket stabil gris...


Såhär såg entrén i andra ändan av stora hallen ut innan Jim hade varit i farten...
(Och såhär lugn och beskedlig såg själva Jim ut, icke att underskattas!)


Ah, det var hit mattorna hamnade... å bollarna... å tuggbenen, å pandorna...
Och kolla in den vilda blicken! Vi hoppas innerligt att temperaturen stiger snart igen!

//lillHill - varken maraton eller ide, överlevd ändå -30!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar