torsdag 30 april 2015

060. Kalas utan tomma flaskor

Första maj står för dörren och självklart är vi förberedda på detta här på Patriksbackan!


 Munkarna är kokade, lika så struvorna.
Har du själv inte ännu hunnit? Åh, ingen panik!
Antingen bjuder du in dig själv hit till Patriksbackan,
eller så följer du mina enkla recept nedan så har du ett eget majkalas på nolltid!
(Eller tja, inte nu nolltid, men det finns bakverk som tar längre att göra om man säger så.) ;)


Nam, nam, nam!
Mjöd har vi också hunnit med, den står som bäst och pyser i kylskåpet! :)
Här kommer mitt enkla recept på det också,
men lite panik blir det nog om detta skall bli klart till imorgon.
Fast om du inte är så nogräknad och vill ha något gott att svalka dig med,
så passa på att röra ihop en sats mjöd också medan du ändå är på gång! :)


Såja, det var allt från köket på Patriksbackan för denna gång!

Fast, en sak har jag funderat på, hur blir det alltid såhär?

Varje år när det skall kokas mjöd eller saft så har jag alltid samma problem.
Flaskorna!
De tycks försvinna i tomma intet mellan mjöd-maj och saft-augusti!
Varje år är jag tvungen att skramla ihop alla möjliga och omöjliga typer av flaskor, burkar och kärl,
den ena konstigare och mer malplacerad än den andra.
Händer detta även er där ute, eller är det bara jag?

//lillHill, som firar 60 inlägg på bloggen idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar