måndag 16 juni 2014

007. It's all about the details!

I brist på tid för att kunna konstruera vettiga ordföljder i form av meningar med mening så ger jag er istället en hel drös med detaljbilder här från Patriksbackan. Jag älskar att fotografera och jag älskar detaljer, och bäst av allt är förstås att fotografera alla mina detaljer. Så, varför inte passa på och bjuda på dessa mina stilleben i vardagen!
Först ut är en bild av vårt köksbord och mitt senaste fynd,en gardinskappa från loppis som jag gjort om (använder) som en färgglad sommarlöpare!Smart? Absolut! För vem, förutom min mor, sömmerskan, skulle kunna genomskåda denna geniala kupp? ;)
(Och jo, vi har fortfarande katt-på-bord-problem, säg hej åt Garrett.) 
Vardagsrumsbordet. Fredagsmys. Frukterna är endast för dekoration,  bör ej förtäras om annat snask finns att tillgå.
Jag vet hur det kan vara ibland. Du står där och har placerat ut den stora, tunga, fyrkantiga spegeln på den fyrkantiga skänken. Du har just just fått torkat dammet av alla fyrkantiga, glaskalla ramar och satt dem i rätt formationer, ingen släkting får komma i skymundan, ingen får heller inte komma för mycket i fokus
(man vill ju undvika en spänd situation på nästa släktkalas också.)
Och du känner att du bara inte får till det. Allt detta fyrkantiga och glaskalla, dessa bestämda hörn av trä eller metall. Du inser att du saknar balans i rummet.

Lugn, jag har hittat lösningen. Ni har säkert hemma ett gammalt husdjur som bara går och skräpar, kräver uppmärksamhet och energi. Perfekt, placera detta pälsigt mjuka, runda djuret lite slarvigt nonchalant
(du vet, sådär kravlöst som riktiga inredningsproffs gör) på skänken lite till höger om centrum.
Voilá! Djuret får sin uppmärksamhet och du har uppnått total balans i rummet. Jag vet, jag är ett geni!  
Min arbetshörna i hjälpköket. Jag är mycket nöjd över hur vi (jag) kan utnyttja krittavelväggarna för att sammanfatta mina arbetsskift, anteckna påminnelser och skriva större och mindre hot åt min sambo. Genialt, igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar